Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag försökte i alla fall

Publicerad 2013-04-05 10:58:35 i Allmänt,

När jag vaknade i morse och solen sken ute så kände jag att jag bara var tvungen att försöka få något gjort i trädgården. Nico har ju verkat må bra sedan i förrgår och ville också ut så jag tänkte att jag testar.
Jag hann dock enbart köra iväg en skottkärra med tallris innan Nico gömde sig bakom en gammal orgel som står på parkeringsplatsen (i väntan på en tripp till tippen) där han satt och surade för att han ville åka bil.
 
 
Sedan var han dock med en ytterst kort stund medan jag rensade lite bland hostorna i rabatten, innan han satte sig i sin pulka och var ledsen och arg för att man inte kan åka pulka utan snö.
Efter det körde han fram sig vagn, klättrade upp och satte på sig sina solglasögon och meddelade att han vill gå på promenad.
 
 
Vi hann dock inte gå så långt innan han började tjuta om mat och mormor, dvs åka hem och äta mat dög inte. Men eftersom mormor är sjuk så fick vi gå hem igen trots hans protester. Sedan satt han en stund i vagnen utanför dörren och vägrade gå in tills dess att maten lockade för mycket för att han skulle kunna stå emot.
Så nu äter han köttbullar och mos och ser på Pippi.
 
Det är så roligt att se honom se film nu för han lever sig verkligen in i handlingen. Härmar vad de säger, applåderar om de gör något bra, försöker varna dem "aakta, neeeej" eller förmanar dem "dumma dej" om de gör något fel. Dock inser man att det också kan vara lite farliga saker de lär sig när de ser film. Nico tycker ju mycket om sekvensen där Pippi hoppar från en klippa och kan flyga, och tyvärr tror jag inte att han är gammal nog att fatta att man inte kan göra så i verkligheten.
 
Nu väntar jag på att maken skall sluta jobbet och så skall vi med honom till doktorn innan vi skall handla. Hoppas på en lugn kväll så får vi se om det finns energi nog hos oss att ta oss till scifi-mässan imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela