Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Har någon lagt något i min mat

Publicerad 2013-04-25 11:36:42 i Allmänt,

Jag vet inte vad som hänt med mig... är det solen som gör det? Smyger någon ner lyckopiller i min mat?
Från att det mesta känts tungt och tråkigt så känns allt roligt. Och inte bara hur jag upplever världen utan också hur jag är.
 
Innan gick jag till jobbet, häckade i mitt rum, kanske satt vid någon på lunchen men utan att säga så mycket. Alltid ganska allvarsam, hålla masken, verka vuxen och seriös. Nu plötsligt söker jag kontakt, tar för mig i sociala situationer, skämtas och skrattar. Känner att jag får kontakt. Har roligt även på jobbet, mitt i allt allvar.
 
Kan inte komma på vad skillnaden är. Våren? Eller kom jag bara plötsligt till insikten att jag inte helt behöver separera privata jag och jobb jag, utan att det är ok att vara lite av varje. Lite seriös och lite skämtsam, lite vuxen och lite barnslig...?
 
Trevligt är det i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-25 12:53:23

Bra att du äntligen kan "leva fullt ut" ;)) Lite skratt i vardagen är oftast räddningen i vardagen;)/Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela