Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En sådan där morgon

Publicerad 2013-04-25 09:45:10 i Allmänt,

Hej hej!
 
I morse vaknade Nico en timme innan klockan ringde. Med en vag och naiv förhoppning om att få sova lite till gav jag honom min telefon som han låg och kolla på youtube på. Men såklart fick jag inte somna... han knuffade på mig "vakna" och bände upp mina ögon "titta mammatitta... Woody".
 
När vi väl gick upp en timme senare upptäckte jag att en av katterna hade vält ner en stooor glasvas från fönsterkarmen under natten och det låg glasbitar och glasflisor i hela vardagsrummet. Var bara att plocka och dammsuga. Skar mig lite i handen... ett sådant där minimalt svidande skärsår.
Så när jag var klar med det och hade kastat elaka blickar mot katterna så gjorde jag mig klar medan Nico såg film och åt frukt. Sedan iväg mot dagis. Lämningen gick bra även om det som vanligt tjatades om både mormor, morfar och affären.
 
På grund av glasbitsplockandet missade jag mitt egentliga tåg och det senare var försenat så tog ett tag innan jag var framme på jobbet.
Dock kom ju solen fram och all irritation liksom smälte bort och försvann.
 
Nu jobb and stuff....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela