Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det provocerar

Publicerad 2013-04-20 17:12:43 i Allmänt,

För ett tag sedan gick ju Blondinbella ut med hur jobbigt hon tycker det är när hon inte kan se vilket kön ett barn har, och tydligen är hon inte ensam.
 
Nico är ganska långhårig som ni kanske sett och får ofta ha luggen i tofs pga det. Jag har inte hans hår långt av någon medveten strategi att "han skall se ut som en tjej" utan det är väl mest så att hans pappa har långt hår, vi tycker att det är fint och vi får aldrig tiden att gå till frissan.
Hans kläder är ju också ganska neutrala på det sättet att han har alla möjliga färger på sina kläder. Jag klär honom inte i kjol, klänning eller volang eller så, men han har som sagt var alla typer av färger på kläderna. Och idag råkade han ha rosa byxor och grön tröja när vi var nere vid affären där de hade ett slags jippo med aktiviteter för barn bland annat.
 
Nico gick med min pappa och tydligen hade flertalet kommit fram och påpekat "vilken söt liten flicka" Nico var, och en av dem fann det tydligen oerhört provocerande alternativt genant när han insåg att han hade fel - vilket fick honom att fräsa: Men varför klipper ni honom inte då!!
 

Så himla underligt att bli så upprörd över en sådan sak och att liksom gå till angrepp. Skall väl han skita i hur mitt barn ser ut?! Och jag hoppas verkligen att Nico inte hörde för hur känns det för honom att någon kommenterar hans utseende och dessutom hävdar att hans utseende är "fel"!?
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-20 18:26:57

Synd att inte jag hörde det, jag hade nog klämt ur mig typ att - Han kan ju i alla fall klippa sig vad har du att skylla på??
Jäkla idioter som har mage att kläcka ur sig kommentarer om ett barn:(/Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela