Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Inspirerande dag

Publicerad 2012-10-31 20:30:57 i Allmänt,

Igår funderade jag nästan på att vara hemma idag. Jag var trött efter jobbkonferensen och hade ont i mitt huvud efter att mycket osmidigt nästan gett mig själv hjärnskakning och nackskador genom att kasta mig in i en bil men missa lite granna och smacka huvudet i biltaket med full kraft.
Men jag hade väntat på denna dagen i många många månader så var bara tvungen. Seminariedag med tema "Sex, unga och skolans roll". Och oh vad bra det var. Mycket om heteronormativitet och sånt. Såg bland annat ett seminarie om komma-ut-processen och ett om transpersoner. Bjöds på god mat också och hade trevligt sällskap av gammal kursare från sexologin. Ångrade mig verkligen inte trots att det var en lång dag.
 
Tåget hem såklart inställt så kom hem strax innan 19. Hampus hade fixat hallen med belysning och grejer så det var som att komma hem till ett nytt hem, och Nico var på strålande humör och skrattade, sjöng och dansade. Underbar dag.
Nu är det två dagar ledigt, och imorgon säljs gamla huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela