Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Information om Gekås-inköp

Publicerad 2012-10-22 09:32:35 i Allmänt,

Detta inlägg är totalt ointressant för alla som inte skall till Gekås och vill ha lite tips om vad man kan köpa, eller om man hyser ett enormt intresse för vad andra människor bränner sina pengar på.
 
Igår på Gekås inhandlades bland annat......(och jag kommer glömma en del)
 
Sådär lite ointressanta saker:

Schampo
Barnschampo med badbubbel i - Scooby Doo
Barnduschcreme - som enligt Karin luktade äckligt eftersom det luktade som godis, men enligt mig luktade gott av samma skäl
Skärbrädor - lila
Microfibertrasor - färgglada som en Prideflagga
 
Sådär lite tjejiga saker:
 
Ett par örhängen
Ett halsband - stort och skrymmande på äkta kuratorsvis
Ögonskuggor - främst lila nyanser
Eyeliner
Mascara
Tre hårklämmor
Klocka - stor lila plast för handled (ingen väggklocka med andra ord)
 
Sådär lite svarta saker (till Hampus):

Svart vinterjacka
Tre olika svarta tröjor varav två av lite tjockare modell
 
Sådär lite... well, saker till mig dårå:

Eftersom klädindustrin tydligen bestämt sig för att feta människor inte skall få ha jeans eller liknande byxor fick jag inhandla en stor mängd leggins: Svarta bomullsleggins, bruna bomullsleggins, gröna och svarta tunnare leggins, jeansleggins, två par termoleggins.
 
En blå/vit mönstrad tjockare stickad tröja/klänning (lång med andra ord)
En grön stickad tröja med en döskalle på, kortare modell
En svart lång tunn tunika
En rosa tunnare "kofta"... eller vad man skall kalla det
Ett långt svart linne med spets, inköpt på mamma-avdelningen (snyggt och fettismagen får plats haha)
En auberginefärgad "tub" - alltså sådan där modern halsduk som inte värmer halsen men hänger där lite dekorativt
Stickade tumvantar och matchande stickad mössa i grönt
Vinterjacka - grön, väldigt lik jackan jag hade innan
 
Sådär lite saker till Nico:
 
En grön onepiece i sådan där väldigt mjuk och fluffig fleece
Massa strumpor
Raggsockar
Regnvantar
Extravantar
Mätsticka för vägg
Smurfhus med gammelsmurfen och tillbehör i
Paket med tre extra smurfar och tillbehör
 
Jag tror att det var allt, men jag kan ju ha glömt. Hittade inga vinterskor som jag ville ha så det får jag leta efter på närmare håll. Jag och Hampus funderar också på att åka dit snart igen. Man kan aldrig shoppa för mycket (eller jo det kan man ju såklart.. om man typ blir ruinerad och så... men u know what jag menar).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela