Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Gubbar i sängen

Publicerad 2012-10-05 08:29:43 i Allmänt,

Nico har ju de senaste nätterna varit väldigt ledsen och orolig när han skall sova. Igår blev det ännu värre och trots att han var jättetrött så fick han total panik när han märkte att det var dags för att lägga sig i sängen. Han började gråta så fort vi la honom på skötbädden för att byta om till pyjamas.
Han grät och ropade något om och om igen som lät som "bubbar" och "bubbe" (han hade ju nappen i munnen) som jag tolkade lät väldigt mycket som om han pratade om gubbar.
Sedan slet han åt sig sina snuttesaker och rymde in till vårt sovrum där han kröp upp i sängen och slog med handen på madrassen bredvid sig för att visa att vi skulle lägga oss bredvid. Så han fick somna där och så bar vi in honom i hand säng sedan. Han vaknde dock på natten och var jätteledsen igen så vi fick ta in honom till oss.
Undrar vilka dessa gubbar är? Antagligen en mardröm av något slag men skall kolla på dagis om de läst någon skrämmande bok eller nåt.
 
 
Innan dess hade han i alla fall haft riktigt roligt. Min pappa fyllde år så skulle dit på kalas. Men precis inna vi gick så fick han sin nya present som kommit på posten. En Woody-docka som pratar (Woody från ToyStory - hans favoritfilm). Han var helt salig och gick runt med denna och pratade och lekte. Synd nog tog jag ingen bild så dockan på bilden ovan är ju en helt annan.
Han hade med sig sin Woody på kalaset och var på riktigt gott humör. Drog med den ena kalasdeltagaren efter den andra från bordet för att de skulle leka med honom. Han är så underbart social och go min unge <3
 
Idag var han på glatt humör när vi kom till dagis och när jag gick vinkade han glatt hej då medan han byggde ett stort torn av kuddar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela