Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sömnlös natt

Publicerad 2012-11-07 20:03:55 i Allmänt,

Nico hade en riktigt jobbig natt. Vaknade och grät hela tiden och i drygt en timme runt midnatt var han helt hysterisk och bara skrek. Sedan fick han reklambladet med Buzz och var nöjd ett tag, men låg i vår säng och skulle titta på det i evigheter - nåde den som tog det ifrån honom! Så jag och Hampus har varit helt döda idag, Nico ganska oberörd.
 
Medan Nico var på dagis så pluggade jag. Fick lite gjort i alla fall. När jag sedan hämtade honom så hälsade vi på mamma en stund. De hade tagit upp mitt gamla Lundby dockhus och Nico tyckte det var hur kul som helst att leka med Playmobilgubbarna i huset :)
 
Foto: Monica Hermanson
 

I huset står även kor. Hästar kanske andra skulle kalla det. Det spelar dock ingen roll hur ofta man försöker tydligt artikulera: "Nej Nico det är en HÄST.". Han bara tittar på en som om man är lite efterbliven och svarar: "Koo".:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela