Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lite ris och ros till mig själv

Publicerad 2012-11-16 08:44:11 i Allmänt,

Nu har jag ätit LCHF-kost sedan i måndags. Svårt att veta om det gjort skillnad. Tyckte byxorna satt lösare efter några dagar men idag är den helt uppsvullen så jag ser gravid ut. Känner mig lite duktig i alla fall. Har inte känt av så stort sockersug heller. Mitt sug efter bullar, helst lussekatter, är större.
 
Idag känner jag mig dock lite usel. Hade några fria timmar nu på morgonen efter dagislämning eftersom jag väntade på min tid på vårdcentralen och inte skulle till jobbet med en gång. Tänkte sätta mig och plugga (BEHÖVS!!) men var seg och slösade bort tiden på att bara glo på bloggar. Kunde gått en promenad också. Det är jag jättsugen på nu men hinner nog inte. Fan.
 
Skall till vårdcentralen eftersom min underläpp svullnade upp jättemycket igår och jag hade stor blodröda utslag på insidan. Idag är svullnaden nere nästan helt men utslagen finns kvar. Känns nästan pinsamt att gå till vårdcentralen då, men kanske lika bra. Fast Hampus tror att jag bitit mig i sömnen.... tydligen gnager jag i sömnen en hel del.
Tog en bild på utslaget men den tänker jag inte dela med mig av för blixten lyste upp lite väl mycket så varenda por och hårstrå syns, vilket gör att det ser ut som jag har varulvsbehåring och acne... och grisnäsa då bara nederdelen av den syns.
 
Lämningen av Nico på dagis gick... inte alls så bra. Han ville ha med Woody till dagis och var helt hysterisk när han inte fick det. Bar in honom gallskrikandes. Han lugnade sig dock efter en stund.
 
Så, nu skall jag åka om en kvart och har inte ätit frukost och är inte påklädd. Min planeringsförmåga och prestationsförmåga idag är under all kritik.

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-11-16 13:08:56

Haha bra beskrivning av bilden du inte vill lägga upp. Du skriver som vanligt roligt. Fastän det är tråkigt med utslagen. Vad sa dom?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela