Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Fotat och klart

Publicerad 2012-03-20 12:50:10 i Allmänt,

Igår städade jag hela fucking dagen. Med hjälp av först mamma och sedan Hampus då. Men ändå. Vid 20 fick vi natta Nico i vår säng och sedan smyga ut och städa vidare. Vid 22 sa jag att Nico ville att jag skulle sova för han vaknade och var ledsen. Ibland är det skönt att ha ett barn att skylla på.
Imorse var jag så trött att jag inte ens vaknade när Nico gjorde det. Vaknade av väckarklockan klockan 7 och då hörde jag ett litet barn med skor klampa runt och leka i sitt rum.
Sedan var det Nico till dagis vid 9 och panikstäda det sista. När mäklaren och fotografen kom sprang jag fortfarande runt med dammsugaren i högsta hugg.
Efter två timmar var fotograferingen med den väldigt duktiga fotografen klar. Hon piffade och puffade och allt såg så fint ut att jag för ögonblicket inte kunde komma på varför i helvete jag vill flytta alls.
Skall bli spännande att se resultatet och då delar jag med mig för finare än så här har huset aldrig varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela