Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Näst intill död

Publicerad 2012-06-15 20:48:34 i Allmänt,

Igår var jag i stugan tillsammans med Nico. Medan han sov så målade jag tillsammans med min kusin ett rum, och sedan när Nico vaknat så hjälpte mamma mig att röja lite.
Idag skulle jag lämna Nico på dagis bara för att upptäcka att dagiset var stängt idag (för den som undrar varför jag kan lämna min son på dagis när jag inte arbetar så studerar jag heltid också). Bara att ta med honom till stugan där jag lyckades få målat två rum, inklusive lister fast han var med. Hampus hämtade honom dock efter jobbet så jag kunde ta det sista och röja undan lite.
När jag kom hem så packade jag och Hampus ner mina böcker, för att bokhyllorna skall flyttas imorgon. 10 kartonger som vi fick bära ut. Hipp hurra vad kroppen mår bra, inte. Sedan klarade jag inte mer och vi fick lägga oss.
Med tanke på hur inte alls bra Nico sovit på nätterna det sista och med tanke på hur tidigt han brukar vakna så ser jag fram emot en sömnlös natt och att tidigt imorgon fortsätta packa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela