Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Midsommar

Publicerad 2012-06-23 21:35:30 i Allmänt,

Hade tänkt vänta med att skriva tills jag fick tag på bilder att visa er, men så glömde jag fixa det hos mamma och pappa idag så skriver nu och lägger upp bilder vid senare tillfälle.
Vi trivs i alla fall toppenbra i stugan och börjar få allt mer ordning. Att fira midsommar här kändes så himla härligt och speciellt.
Jag och Nico gick ner till mina föräldrar så han åt lunch där och så fick han sova i vagnen. Efter en stund kom maken, brorsan, farmor och min farbror och så åt vi midsommarbuffé. Efteråt när Nico vaknat gick vi alla ner till midsommarfirandet vid stranden här i närheten. 
Har sällan sett en så lycklig unge. När det började dansas runt stången stod han först bredvid och log stort och klappade händerna, men snart dök han i bland folket och skulle dansa han med. Stor del av tiden körde han en egen dansring längst in vid stången där han sprang runt, klappade händerna och tjöt av lycka :) En stund kom han dock av sig och stod och tittade hänfört på mannen som spelade dragspel.
Sedan vann hans morfar en fotboll av plast på lotteri och Nico och hans pappa spelade lite boll vilket också fick honom att skratta sådär hjärtligt. 
Var en riktigt, riktigt glad dag. 
Trist nog blev han dålig med feber och hade ont på natten efteråt och besök hos doktorn idag visade på dubbelsidig öroninflammation :( Han vill inte ta sin medicin heller men med löfte om att han skulle få en godis efteråt kunde vi tillslut få honom att öpnna munnen och svälja sin medicin. Han är en sådan duktig liten kille.
Själv mår jag inte helt bra heller, men svårt att veta om man håller på att bli sjuk eller om det är all stress som lägger sig och kollapsar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela