Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagarna går

Publicerad 2012-06-06 20:57:15 i Allmänt,

I måndags var det dags att arbeta. Var dock så trött att jag trodde jag skulle somna bakom ratten både på väg till och från jobbet. Skulle plugga till sista tentan i min föräldrapsykologikurs också, men orkade inte utan gjorde tentan utan att ha läst på innan. Fick godkänt. Tur eller geni? Vem vet? :)
Nico var som tur var också på ganska slappt humör så vi slappade tillsammans tills Hampus kom hem.
Nico och Tesslan undersöker eldningstunnan bakom huset

Igår var vi först i stugan allihopa och grejade. Eller ja, Nico han sov lunch. Nu är vi klara med sovrummet, vardagsrummet, snart klara med Nicos rum och lite kvar på kök och innerhall.... eller ja, jag behöver ju inte dra igenom allt vi skall göra men man kan sammanfatta med att det rör på sig och det känns bra.
Efter att ha varit hemma och ätit middag igår så gjorde jag mig "fin" och så körde Hampus mig till jobbfest i Uddevalla. Jag har inte så mycket kontakt med mina kollegor på jobbet då jag sitter i samtal nonstop så känner egentligen ingen och var nervös innan att jag skulle bli helt utanför. Men det var jättetrevligt och kul att lära känna folk lite närmare. Snälla lillebror hämtade mig på kvällen/natten.
Äldre bild tagen av Hampus
Fast jag var bakis idag så var det upp tidigt och iväg till stugan. Medan Nico sov så målade vi vidare. När han vaknade så badade han och Hampus badkar en stund. Först var han livrädd, som han är för allt nytt, men sedan tyckte han att det var roligt.
Han fick även passat på att plocka lite blommor. Han älskar blommor den lilla sötisen :)
Nu är det dags att ta det lugnt, men avslutar med två blomsterbilder.
Hampus foto på Nico med bukett hos mormor och morfar

En inte fullt så bra bild på den bukett Nico plockade i förra veckan och omsorgsfullt tog hem och satte i "en vas".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela