Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vår buspojke

Publicerad 2012-01-12 22:03:24 i Allmänt,

Nico blir bara goare och goare. Man tänker varje dag att sötare än så här kan han fan inte bli, men varje dag så överträffar han sig själv. Han är en sådan personlighet. Han är gosig, busig och vill gärna vara duktig. Han är väldigt smart och klurig. Han kan t.ex. lätt låsa upp våra mobiler och vet precis vilken ikon som han skall trycka på för att få upp videoklipp på sig själv och kan byta mellan klippen. Han har dock väldigt mycket egen vilja och kan bli galen om han inte får som han vill, men han börjar lugna sig något. Nu är han mycket mer självständig med och kan sätta sig och leka i sitt rum på egen hand. Dock lyssnar han nästan enbart på Hampus :)
***
För varje dag så kan han mer och mer, och man hänger inte alltid med. Detta fick Hampus erfara idag då han ställde en godispåse på matsalsbordet i tron att Nico inte kommer åt den där. Ha. Nico bär med sig sin leksaksback som han ställer upp och ner och använder den som trappa för att komma åt allt. Så när jag kom ut i vardagsrummet hittade jag en nästan tom godispåse. Fick nästan panik och gormade på Hampus att "nu har han ju ätit massa godis.. hur bra är det!!"... Senare upptäckte vi dock att han inte ätit en enda godis (bara sugit lite på ett gelehallon) utan att han istället hade lagt alla godisarna på fönsterbrädan i en prydlig rad..haha.
***
Idag var vi förresten och handlade och tänkte att vi skulle vara tålmodiga och låta Nico gå från parkeringen till affären på egen hand. Oj, det tog tid. Han skulle stanna vid varje liten vattenpöl och steppa runt och fnissa åt allt plask. Men söt var han :)
***
Ibland är han inte lika söt..eller jo han var söt ändå men lite galen... imorse i sängen satte han sig på min mage och försökte bita mig i ansiktet samtidigt som han asgarvade. När jag lyckades hålla honom från ansiktet så spottade han mig i ansiktet istället och hade skitkul åt det. Borde väl kanske säga till på skarpen i ett sådant läge man jag klarar inte att hålla mig för skratt. Fick min hämd senare när vi lekte och jag gömmer mig och hoppar fram och skrämmer honom. Men oroa er inte, jag traumatiserar honom inte för han gallskriker, hoppar högt och skrattar sedan så han tjuter. Han har humor min unge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela