Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Älskar min son, hatar min katt

Publicerad 2012-01-27 09:24:01 i Allmänt,

Det är så underbart att lämna Nico på dagis nu. Han hjälper så duktigt till att ta av sig ytterkläderna och lägga dem där de skall vara, går in för att få hjälp att tvätta händerna på toaletten och sedan sätter jag mig på huk och säger "Hej då, nu skall mamma gå" och så får jag en stor kram innan han knatar in på avdelningen <3
**
Men min katt, Norpan, hon är en riktig skitkatt. Fy vad ilsk jag är på henne nu. Hon envisas med att välta ut vattenglas så fort man vänder ryggen till och igår välte hon ut ett fullt glas vatten rakt över min nya lärobok som kostade 500 spänn. Hade jag haft ett gevär i det läget hade hon fan legat illa till. (och bara så att ingen oroar sig.. nej, jag slår inte mina katter eller gör dem illa på annat sätt oavsett hur arg jag blir... det närmaste kattmisshandel jag kommer är när jag råkar trampa på henne när jag går upp på natten och hon ligger på golvet i mörkret så jag inte ser henne)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela