Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ett litet utbrott

Publicerad 2012-02-10 20:40:44 i Allmänt,

Inte Nico då, för han sover sött, utan jag som får ett utbrott. Såg Debatt när de pratar om HBT-personers rättigheter och att många känner sig kränkta. I denna debatt medverkar en komiker vars namn jag förträngt då jag inte vill att människor som han skall finnas... usch... och jag kände att om jag varit där hade man sett mig flyga genom rummet för att stypa honom.
Han sitter där, den idioten, och säger att HBT-personer inte har något att klaga på för (detta är några av hans skäl):
* det var värre förr
* det finns gratis psykvård
* de har en pridefestival
???!!!!!???!!!!
Men va i helvete?! Hur kul är det att inte kunna kyssa den man älskar offentligt utan att få höra glåpord eller riskera misshandel, eller hur lätt är det att få ett jobb om man är kille i klänning, och hur lätt är det att vara enda homot i en jävla håla på landet? Så länge sexualitet ens är en jäkla fråga så är det inte ok. Så länge man inte är exakt EXAKT lika i lagens mening och i allmänhetens ögon oberoende av läggning, prefrenser etc. så är det fan inte ok.
Avslutande hade han mage att säga att de kanske kunde smälta in lite bättre om de hade mer vanliga kläder på sig så de inte stack ut så! Skall man behöva anpassa sig till och med klädmässigt för att vara värd respekt alltså?! Skulle vilja höra någon använda samma argument mot en som är mobbad och se om de hade kommit undan då.
"Jaså du är mobbad, men försök klä dig lite snyggare så kanske de inte hånar dig så... smält in vettja"
Gaaahhhhaaaaaaa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela