Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Blått öra

Publicerad 2012-02-25 20:48:53 i Allmänt,

Idag hade vi liten familjeutflykt till Göksäter (lilla Ullared även kallat) här på ön för att shoppa kuddar och skruv :) Dock blev utflykten lite förkortad (och jag hann inte ens titta på träningsskor som planerat) eftersom Nico som rymde lite och kutade iväg i affären ramlade och slog örat i en vass hyllkant. Han blev mycket ledsen och det var läskigt för man kunde se med blotta ögat hur blåmärket växte och blev mörkare och örat svällde upp.
Efter några minuter såg det ut som på bilden nedan, nu är hela örat tjockt och blått.
Men han var snart pigg och glad igen och har busat runt och tjoat hela dagen. Nu på kvällen hade Hampus åkt till stan för ett extrajobb och jag fasade för att få Nico att sova på egen hand. Det gick dock hur bra som helst. Först var planen att försöka lägga honom i hans egen säng med en gång, men när han såg att jag bädda iordning där så sprang han för livet. Istället tog jag honom till vår säng och så såg vi lite på Saltkråkan innan jag ställde undan datorn och så låg vi tillsammans i mörkret tills han somnade och jag kund bära in honom. Problemet är väl bara att jag själv blev skittrött av att ligga där i mörkret så nu orkar jag inte ta mig för något alls, så blir väl att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela