Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Familjen sjuk

Publicerad 2012-12-04 19:24:48 i Allmänt,

Efter ett läkarbesök på vårdcentralen med Nico igår som inleddes sådär helt underbart med ett febrigt trött barn som ligger på golvet i väntrummet och gallskriker i en halvtimma medan resten av vårdcentralens besökare stirrar på en (försökte ha en "han är faktiskt jättesjuk och kan inte hjälpa det här"-min men vet inte om jag lyckades) så fick vi veta att lungorna lät bra men att han hade öroninflammation och ögoninflammation. Han fick antibiotika och hostmedicin (som ruinerade oss totalt).
 
Medicinen tycks hjälpa för idag har han stor del av tiden varit pigg som bara den. Dock något instabil. Hoppande och skrattande varvat med att falla ihop på golvet i en skrikande hög eftersom filmen han såg på tog slut och liknande. Eftersom både jag och Hampus smittats och mår urk så har det varit sådär kul kan man ju sammanfatta det hela. Ni utan barn, ni fattar inte vilken jävla LYX det är att få ligga i sängen och vila när man är sjuk!!! Här slutar varje försök till vila med antingen högljudd gråt och skrik eller med ett barn som försöker bända upp dina ögonlock med våld alternativt trycker in ett snorigt finger i din mun och asgarvar.
 
Dagen slutade med skratt och bus i alla fall. Han tog snällt sina mediciner och hoppade i säng. Nu önskar jag fan att det fanns högre makter att be till för då hade jag bett om att  få sova i natt och inte få besök efter enbart en timmas sömn av ett litet barn som breder ut sig, hostar en i örat och sparkar en

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela