Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

När Knyttet fick en idé

Publicerad 2012-04-02 12:30:25 i Allmänt,

Vi skall ju ganska snart flytta och jag och Hampus har haft många diskussioner fram och tillbaka angående sandlåda. Stugan har nämligen en liten inhängnad uteplats och där ville jag ha sandlåda så Nico kan leka utan att det finns risk att han rymmer. Hampus ville ha sandlådan ute på gräsmattan dels för att slippa massa sand i huset, dels för att den tar upp så mkt av uteplatsen och dels för att det är svårt att få bort all sand om man skall flytta den sedan. Vi pratade och pratade men kunde inte riktigt enas.
Men nu, nu har jag kommit på vad jag vill göra. Sandlådan kan vara på gräsmattan och på uteplatsen skall jag (visa Hampus hur han ska) bygga ett lekbord.
Jag skall köpa någon form av billigt barnbord:
Typ av den här sorten, men måla vitt.
Sedan skall jag köpa en, eller två, plastbunkar med kant:
Sedan sågar man alltså ut hål i bordet så man kan sätta ner bunken, och ta loss den, ovanifrån men att kanten hindrar den från att falla igenom. Så måste vara en stabil bunke med stabil kant.
Sedan kan man efter behag fylla bunken/bunkarna med sand eller vatten för lek och sitta vid det lilla bordet och leka.
Bra idé va? Kom igen.. det var la bra? :)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-04-03 07:45:06

En synnerligen bra idé måste jag säga:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela