Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

BVC-besök

Publicerad 2012-04-04 20:58:31 i Allmänt,

Idag besökte vi BVC för att kolla upp angående Nicos lite sena tal. Nico var på väldigt glatt humör, älskade läkaren och dukade fram en fikabjudning med en liten servis i plast. Han babblade på utan ord och höll låda medan jag berättade om hur hans språk är just nu.
De tyckte att allt lät normalt med tanke på att han har en del ord, använder fler och fler och är duktig på att kommunicera utan ord. Tvärtom tyckte de att hans språkförståelse var ovanligt bra med tanke på vilka saker han ändå förstår.
Efter BVC åkte vi till mamma och pappa där Nico fick ur sig massa energi gemom att dansa och stoja runt. Han var verkligen på topphumör tills den uteblivna lunchluren gav sig till känna och han nästan somnade mitt på hallgolvet. Han somnade i bilen hem och väl inne hemma så somnade han på Hampus mage. Av den anledningen är han nu kl. 21 fortfarande vaken och jag måste försöka få honom att somna.
Min älskade goa unge <3
Jag är för övrigt inte gravid, det ser bara så ut...haha, och suddet beror på att vi dansar runt :)
Foton: Monica Hermanson

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-04-04 21:25:21

Han var verkligen på ett strålande bushumör idag:) Han kan konsten att kollra bort mormor totalt:)

Postat av: linnea

Publicerad 2012-04-09 23:01:29

åh fin bild!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela