Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tidig dagislämning

Publicerad 2011-09-12 08:21:22 i Allmänt,

Idag var Nicos första dag på dagis när jag jobbar, dvs då han måste komma tidigt till dagis. Inga av hans vanliga fröknar är där då och nästan inga barn. Var lite ångest då han först klamrade sig fast på mig, men sedan verkade det gå bra och jag smög iväg.
Nu är det jobb och sedan hämtning och sedan ut till Tjörn för kalas för en släkting.
Skall avsluta med att rasa lite. Vid Uddevalla är det vägarbete och därför har de sänkt hastighetsbegränsningen till 50 en kortare sträcka. Jag tror fan jag är den enda som bryr sig om det. Blir så jävla arg. Där står människor som kanske är någons mamma eller pappa, någons son eller dotter, och jobbar mitt i vägen och folk har inte respekten och vette nog att kunna sakta ner i 200 jävla meter!! Skämmes på folk!!

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2011-09-12 12:55:34

När jag var 19 år dog en av mina vänner i ett vägarbete. Han blev påkörd av en fyllerist ! :(( så jag är också väldigt försiktig vid vägarbeten!1



Fortsätt med att bromsa in Emma, du föregår med gott exempel!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela