Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Livet i en berg- och dalbana

Publicerad 2011-09-13 18:26:50 i Allmänt,

Här slängs vi mellan hopp och förtvivlan och tillbaka flera gånger varje dag känns det som.
Hampus väckte mig i natt och sa att det var fullt av vatten i källaren - igen. Blev helt nedstämda och tänkte att det snart kommer vara kört. Jag åkte dock och hämtade en pump och när vi pumpade ur dräneringsbrunnen (i vilkens rör det var stopp) så sjönk vattnet inne undan. Då beslutade sig Hampus för att se om stoppet kanske satt långt ut i röret... och det gjorde det helt otroligt... så han kunde få bort det och ut strömmade allt vatten. Så den, vad vi trodde, dyra historian med att få bort stoppet i dräneringsröret löstes snabbt med hjälp an gammal list.
Så nu skall det kunna röjas ut och bytas golv i källaren så blir allt toppen.
(Får jag sålt min tomt också så blir allt underbart och fantastiskt med rosa fluffiga moln med glitter på... typ)

Sonen har haft en upp och ner dag han med. Ena stunden glad, andra gnällig. Han tyckte om att hälsa på sin mormor och morfar en snabbis och dansa lite. Han vägrade dock sova på dagen, men somnade bra för natten. Han är bara sötast av alla söta saker när han ligger där i sängen och kramar sin kudde, precis som jag när jag sover... fast jag är inte lika söt :).

Nu skall det packas saker i källaren innan jag kan sova.

Minus till att jag inte packat tidigare så jag slapp det nu då jag vill sova.
Plus till att jag inte peckat tidigare då det nu då hade sabbats då det kom in vatten igen.
Ibland är det bra att vara lat.


Nico undersöker sin nattsköldpadda... knappar som gör att det lyser... såå spännande :)


När man vägrar sova på dagen får man ta med sin kudde och ta en liten paus då och då :)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-09-13 19:40:39

Han är bara så underbar mitt älskade barnbarn!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela