Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Högljudd dag

Publicerad 2011-09-30 18:50:10 i Allmänt,

Har varit en nervpåfrestande dag. Inte fick jag pluggat eller städat nästan något alls. Nico har en ny grej för sig, vilket innebär att gallskrika i falsett om och om igen. Han gör det inte för att han är arg utan för att han tycker att det är kul. Han ser supernöjd ut och ju mer jag försöker få honom att sluta, och ju argare jag blir, desto mer skrattar han. Tur för honom att han är söt annars  hade han flugit genom fönstret.

Han har dock varit go också. Velat komma och gosa och pussas mycket, kanske för att han är sjuk.

Nu är jag trött men skall röja lite. Ser ut som fan hemma. Hur kan ett så litet barn stöka ner så mycket? I vardagsrummet ser det ut som om en jätte spytt upp leksaker över hela rummet, och i köket har han möblerat om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela