Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En bestämd herre

Publicerad 2011-09-19 16:11:47 i Allmänt,

Nico är ett bestämt barn med mycket egen vilja. Varje dag är det bråk över datorn. Han vill se youtube och jag vill göra annat... vilket leder till att han står brevid och gråter och skriker av ilska.

Idag sa jag till honom Gå och lek med sina leksaker. Titta på alla grejer du kan leka med. och så pekade jag på hans saker. Han travade då bort till dem och jag tänkte att äntligen fattade han. Strax kom han dock tillbaka med en leksak, tryckte den i händerna på mig mycket bestämt som för att säga Här, nu kan DU leka med denna och så knuffade han mig åt sidan och började pilla på datorn. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela