Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Denna underbara Mia

Publicerad 2011-09-13 17:48:46 i Allmänt,

Jag tänkte skriva om min dag och min son och sådant jag alltid annars skriver om, men så väntar jag på att mobilen skall ladda så jag kan överföra lite bilder, så i väntan på detta tänkte jag bara skriva några rader om Mia Skäringers (heter hon så?) show som man kunde se på SVT härom dagen (SVT Play för min del då).

Så jävla underbar! Att hon lyckas vara så naken och öppen samtidigt som hon skojar. Man skrattar men har den där obehagliga klumpen i magen. Känner igen sig, önskar att man inte gjorde det.
Så många gånger jag gett mitt hjärta till någon som lika gärna kunnat runka.
Det eviga sökandet efter kärlek, bekräftelse. Hur man utstår förnedring och skam bara för att bli sedd.

En underbar show, som sagt var. Skulle vilja se den live. Skulle vilja tvinga alla tonåriningar att se den. Önskar att de alla kunde förstå.
Vi väljer vem vi vill vara.

Fem knytten av fem möjliga till Mia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela