Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Böcker

Publicerad 2011-09-23 12:55:19 i Allmänt,

Nu sitter jag här med mina bokpåsar. Tänkte dela med mig av vilka små fynd jag gjorde igår.

Den bok jag redan börjat läsa är Johan Theorins Sankta Psyko, en slags spänningsroman med en psykiatrisk klinik och en förskola som ligger grannar... Mmm... låter lovande.

Sedan köptes en novellsamling av H.P. Lovecraft. De två romanerna En dåre fri av Beate Grimsrud och Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger (som även skrivit Tidsresenärens hustru) slank också ner i bokpåsen. Och så en hel hög deckare av olika slag:
Geim av Anders De La Monte
Skuggans spel och Spåren på bryggan av Lars Rambe (vilka jag fick signerade av författaren)
Djävulens märke av Magnus Nordin
Det som göms under sten av Thomas H. Cook
Fruset ögonblick av Camilla Ceder     samt
Dinosauriens fjädrar av Sissel-Jo Gazan

och hos Humanisterna inköptes den sista boken: Gilla läget - hur allt gick åt helvete med positivt tänkande av Barbara Ehrenreich.

Så det blir att läsa ett tag nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela