Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Så var det kvällen

Publicerad 2011-10-01 20:30:39 i Allmänt,

Idag var Nico en riktig skrikbebis så jag stod inte ut att bara gå hemma utan tog med honom och hälsade på min bror, vilket var väldigt trevligt. Saknar alla pratstunder vi brukade ha förr då vi bodde ihop (ja, jag och min bror delade lägenhet i många år efter det att vi flyttat hemifrån) Mamma kom förbi med räkmacka också :) Mumsigt :)
Efter mycket om och med gick Nico tillslut med på att sova i vagnen en stund också. Välbehövligt för den lilla snorpellen.
När vi kom hem var det mycket gnäll och gnöl då med, men som alltid när jag tänker att han haft en riktigt jobbig dag så avslutar han med att vara skitgo och lugn så att känslorna bara väller över mig och jag vill pussa sönder honom.
Han åt kvällsmat jättesnällt (istället för att spotta gröt överallt som han haft en tendens att göra det sista) och skrattade gott åt att jag sjöng sånger med fånig röst för honom. När han var klar satte jag ner honom och hade planerat att lägga honom med en gång men istället knatade han ut och satte sig lugnt och lekte i sin lekhörna så jag lät honom göra det. En stund senare kommer han gående med snutten i handen och vill att jag skall följa med in i hand rum, tydligen redo att lägga sig. Bara att ta på pyjamas och natta så somnade han med en gång. Underbara unge <3 Om han bara kunde lägga ner sina falsettskrik.
Nu har jag sysslat med att skissa på kontrakt, läsa lite, äta, städa lite i köket och skulle ha pluggat men den lusten infann sig inte riktigt.
Hade köpt chips och läsk för att götta till det lite på lördagskvällen men börjar bli förkyld så det smakade skit. Straffet när man försöker vara onyttig.
Imorgon kanske det blir sci fi mässa om orken infinner sig.
Edit: Men va fan.. där försvann alla mina mellanslag igen... faaan va sur jag blir.. och dessutom får jag inte appen för blogg.se att funka i min iPhone. Jävla skitblogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela