Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nu skall jag ta det jävligt lugnt

Publicerad 2011-10-29 18:02:00 i Allmänt,

Idag startade inte bra för mig. Trött + PMS + oro över ditten och datten = psykbryt. Som vanligt drabbar mina psykbryt främst Hampus så kan få höra hur dum han är på alla sätt. Vilket han inte är. Det är ju jag som är dum. I de lägena i vart fall.
Jag hann gråta av mig, samla ihop mig, be om ursäkt och kramas innan han for iväg för att jobba i alla fall. Han kommer hem någon gång i natt. Själv tog jag lillkillen och åkte till mamma och pappa. Fick lite barnpassningshjälp och kunde andas en stund. Blev större delen av dagen faktiskt och Nico var mucho nöjd.
När vi kom hem städade jag, lite, innan jag la Nico i sängen. Han sover dock ej utan småpratar och sparkar i väggen därinne. Kan betyda 1. han somnar om en stund, eller 2. han får ett utbrott om en stund.
Själv skall jag få i mig något ätbart och sedan slappa med en bok, eller två.
Imorgon än min man hemma hela dagen. Det gör mig lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela