Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min lilla kalkon

Publicerad 2011-10-08 15:38:19 i Allmänt,

Nico går runt och låter som en amerikansk kalkon. Gobbel gobbel gobbel, säger han hela tiden.
Idag åkte i alla fall han och jag och hälsade på min lillebror. Nico tyckte det var himla kul. Lillebror med även om han är väldigt rädd att få sitt hus förstört av ett litet barn som gillar att skjuta runt stolar, pilla på alla knappar han hittar och som kastar mat omkring sig.
Vi gick en promenad och Nico somnade i vagnen och sov sedan gott ett tag. Han fick sitta ute och leka med grus en stund med vilket han gillar.
När vi kom hem var det middagsdags och nu ränner han runt och busar i sitt rum. Han kom och ville pilla på datorn en stund men när ag tittade honom allvarligt i ögonen och sa "Nej" så svarade han gobbel gobbel gobbel och traskade iväg.

Kommentarer

Postat av: Minna

Publicerad 2011-10-08 16:18:38

Hehe. Vi har ochså en "gobbel"variant hemma. "BlaBlaBla" som avslutas med att fortsätta röra på munnen i en evighet men utan ljud. Han brukar göra det när hans pappa tjatar=hysteriskt kul, tycker jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela