Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hur man framstår

Publicerad 2011-10-18 19:12:28 i Allmänt,

Jag läser ofta Alex Schulmans blogg, och så ser jag gärna Schulman Show, och jag har slagits av vilken skillnad det är beträffande bilden man får av personen Alex beroende på om man läser det han skriver eller ser honom prata. Han skriver ofta väldigt bra. Det kan vara gripande, insiktsfullt, kvickt eller riktigt roligt. Hans texter berör och ger en bild av en smart person som begrundar saker. Men så ser man honom prata och då får man istället bilden av en förvirrad, osäker och nästan lite pantad person. Lustigt det där.
Undrar ofta hur människor uppfattar mig, både i skrift och i verkligheten. Har fått höra många olika saker genom åren, och en del kanske man tycker stämmer medan annat inte. Nästan mer spännande är ju skillnaden mellan bilden man har av sig själv och den bild andra har av en. Om de ens har en bild. Ibland tänker jag att om vi människor visste hur lite och sällan de flesta andra människor tänker på oss så skulle vi bli förvånade och besvikna. Kanske har de inte ens bemödat sig med att skapa en bild av en. Vem fan vet :)

Kommentarer

Postat av: carolina

Publicerad 2011-10-19 14:40:18

Usch, nej, jag tycker bara illa om honom, han är lika osäker som en 14-åring ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela