Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Saker som inte längre finns

Publicerad 2011-11-06 08:37:25 i Allmänt,

Det finns saker jag saknar som inte längre finns... produkter eller aktiviteter då, inte människor. Här följer en lista.
...
På femte plats hamnar alla glassar som jag tyckt om som inte längre finns. Minns inte ens namnen på dem men det var isglassar av olika slag. Nu är alla goda glassar borta nästan. Tyckte bland annat om de där pytteglassarna, nästan som godisbitar, som man ett tag kunde köpa på påse. Och glassbilens blandade isglassar som hette Fruttisar, främst den blå.
...
På fjärde plats hamnar VO5 hotolil. En suverän hårvårdsprodukt som gjorde håret så fint, så fint. Nu är håret fult.. men kan bero på bristande tvätt visserligen... och utebliven hårborstning.
...
På tredje plats hamnar två nästan identiska pastasallader, varav den ena gick att köpa på McDonalds och den andra på ICA. Båda borta. Båda extremt saknade.
...
På andra plats hamnar hamburgaren med allt på, på Scangrillen i Stenungsund. Den bästa och mest perfekta burgaren man kunde få tag på. Nu finns grillen int ekvar och då jag testat andra Scangrillar har jag bara blivit besviken. Aldrig mer en perfekt hamburgare.
...
På första plats - SÖMN. Saknad, saknad, saknad. Skulle sälja min själ för att få sova just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela