Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Natt utan sömn

Publicerad 2011-11-06 08:17:13 i Allmänt,

Jag hade knappt fått sovit natten till igår så igår la jag mig tidigt och när klockan närmade sig 21 hade jag nästan precis somnat (tar lång tid för mig att somna). Då visar det sig att vi tydligen inte förstärkt Nicos säng överallt som vi trott för jag hör ett brak och när jag går in har sängbotten lossnat. Nico sov vidare men jag tänkte att jag inte kunde lämna honom där pga skaderisken så fick bära med honom in i vårt sovrum (Hampus jobbade natt).
Efter det sov jag inte mycket. Nico rör sig mycket i sömnen, han slår och sparkar och snurrar, han gråter i sömnen och han pratar i sömnen. Han vaknade dessutom massor av gånger med ett glatt "Titta!" varje gång när han insåg att han var i vår säng.
Det var mysigt när han slutligen somnade stillsamt på min arm, men jag fick kanske sammanlagt 2 timmars sömn i natt.
Nu är jag ett vrak och Nico är sur och gråtig eftersom han också sovit dåligt, men han vill inte sova mer.
Imorgon skall jag jobba och då Hampus jobbar natt inatt också så har jag Nico ensam i natt och lär inte få sova superbra då heller. Just nu känns det som jag skall kollapsa... på riktigt... inte bara mentalt utan att jag bara skall falla avsvimmad till golvet när som helst.

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-11-06 09:16:41

När tycker du en fest skall börja!? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela