Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Mitt underbara barn

Publicerad 2011-11-10 20:20:30 i Allmänt,

Efter en ganska tung morgon då jag kände mig riktigt trött och Nico inte alls var på glatt humör så gjorde den lille plutten att min dag blev underbar.
Plötsligt kom han fram till mig och visade att han ville bli upplyft, och sedan la han sitt huvud mot min axel och gosade in sig vid min hals. I tio minuter ville han bara hänga där i  min famn och gosa, och det händer typ aldrig att han vill gosa på det sättet annars. Det var en sådan stund man ville skulle vara för evigt. <3 Mitt älskade barn.
På eftermiddagen åkte vi till min mamma där Nico bland annat fick stå och leka med vatten och plaska i diskhon. Det tyckte han var helt fantastiskt roligt, men grät hysteriskt i en halv evighet när det var dags att sluta. Han var så upprörd att han även simulerade några fall för att få sympatier, något han börjat med det sista.
Nu sover han, men är lite orolig. Han har varit lite rosslig och snuvig idag och nu på kvällen har han hostat en del. Får se om han är kry nog att gå till dagis imorgon.

Kommentarer

Postat av: Minna

Publicerad 2011-11-11 21:50:50

jag vet precis känslan. man vill bara stoppa tiden. ingen kram känns lika värdefull som den man får av sitt barn, och i synnerhet inte när dom kanske inte delar ut dom alltför ofta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela