Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hej hej

Publicerad 2011-11-30 19:39:25 i Allmänt,

Kortis här för vi skall se serie. Var en tung dag på jobbet och sedan hem och hämta snorig liten kille på dagis. Han var dock överlycklig när vi kom hem och hans pappa busade massor med honom.
Idag fick han ta sin hostmedicin eftersom hostan förvärrats. Hon på apoteket frågade om vi ville ha en spruta att spruta ner medicinen i hans hals eftersom barn inte alltid vill ta den frivilligt men jag sa att det går nog med sked.... och jag känner min son :) Han tyckte det var supermumsigt med medicin och ville ha mer..haha.

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2011-12-01 20:18:02

Sådan där spruta har vi till Elias men jag tycker att det var otroligt klumpigt sagt att man ska spruta ner medicinen i barnens hals. Vilka hemska minnen skulle inte etsa sig fast av det?



Är Elias på rätt humör så suger han så snällt på sprutan och vips är medicinen nere i magen.. på fel humör funkar sked bättre.

Postat av: Helene

Publicerad 2011-12-01 20:18:43

Förtydligande... klumpigt av apotekspersonalen alltså

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela