Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Skriva lite?

Publicerad 2011-05-30 20:31:50 i Allmänt,

Om man känner mig väl så vet man att jag skriver mycket att att jag haft planer på att skriva böcker sedan dagen då jag lärde mig läsa ungefär. Men man vet då också att jag är usel på att göra färdigt mina bokprojekt. Jag har miljoner idéer men kan aldrig bestämma mig för en enda utan hoppar mellan olika projekt utan att skriva färdigt något.

I alla fall föll skrivarlusten på mig idag igen men jag drabbades då av ett oväntat problem. En av mina planer har varit att skriva en deckare. En deckare av den kaliber jag själv alltid vill läsa. Det skall vara så hemskt som möjligt, och skall det vara riktigt hemskt så måste ju förstås offren vara barn. Men se på fan... det går inte. Jag kan omöjligt få mig själv att skriva om hemskheter som händer barn... En slags psykisk blockering. Mammasjuka. Blir ledsen av bara tankarna. Så får tänka om... Små kaniner? Det är ju också hemskt..... hmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela