Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Morgon var det här

Publicerad 2011-05-22 07:52:34 i Allmänt,

I natt har jag sovit gott för Hampus har haft Nicoansvar och Nico vaknade inte för morgonen förrän 07. Dock är det ju inte direkt någon mjukstart man får. Han kan leka själv i någon minut men sedan skall han vara vid mig. Stå och klättra och klänga.
Han pratar oavbrutet men för tillfället kör han bara på ett enda ord i olika varianter: Mamma mamamama MAMMA maama ... han viskar det, morrar det, skriker det... en strid ström av olika varianter av mamma. Smickrande men ändock lite påfrestande.

Eller ett annat ljud kommer förresten ur hans mun. Han har börjat med ett kort högt skrik/vrål som han använder för att skälla på en om han inte får som han vill eller är missnöjd på annat sätt.
"Aja, inte pilla på datorn" säger jag. "AAH" vrålar han och tittar ilsk på mig. Han kan verkligen ha en bestämd blick... han har nog fått det från sin far :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela