Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag vet inte jag

Publicerad 2011-05-06 10:50:23 i Allmänt,

Världen jublar över att Usama bin Laden dödades av amerikanska soldater. Jag blir fundersam.

Visst har han gjort sig skyldig till hemskheter, riktiga hemskheter, och kanske (om man är den som tycker att dödsstraff skall finnas) så borde han dömas till döden. Dömas. Är det inte meningen att människor skall ha rättegångar innan de får sitt straff?
Får man, bara för att man är USA, leta upp förbrytare (även om de är det allra värsta slaget) och sedan skjuta ner dem när de är obeväpnade?
Nu är ju informationen man får angående saken lite luddig och motsägelsefull men vad jag förstår var bin Laden obeväpnad och då borde man väl lika gärna kunnat ta honom till fånga, arrestera honom, och genomföra en rättegång?

Jag vet inte jag, om jag tycker de hanterade det hela på bästa sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela