Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Full fart igen

Publicerad 2011-05-11 18:34:33 i Nytt på bebisfronten,

Det visade sig att Nico kanske inte saknat mig, tråkmamman, så mycket, men saknat sin pappa desto mer. Först var han på gott humör dock. Såg ut så här när han skulle äta lunch:



Men sedan gick Hampus ner i källaren och skulle greja och då var det helt hopplöst. Nico bara grät och skrek, grät och skrek. Mamma dög minsann inte, han skulle vara med pappa. Så efter en timma fick han sitta i gåstolen i källaren och titta på när Hampus pillade med något projekt och då var han nöjd.

Ännu roligare var det att sitta med pappa och se på... nåt (vissa killar ser ju på fotboll, Hampus ser andras människors matcher i strategiska dataspel).. medan Hampus gjorde ljudeffekter.



Det sista innan han skulle lägga sig var han dock på bättre humör. Skrattade åt massa saker och busade. Ålade runt på hela övervåningen i full fart. Just nu verkar han ha kommit in i en fysisk fas. Lustigt nog så kan man märka ganska tydligt att de dagar som han gör mycket framsteg motoriskt och rör sig mycket så pratar han mindre. En sak i taget liksom.
Innan det var dags för sängen fick han dessutom följa med sin pappa ut på altanen och titta på ösregnet och lyssna på åskan. Han verkade dock måttligt imponerad.

Nu har han lagt sig och vi skall fixa nån mat. Avslutar med en bild min mamma mms:ade till mig i morse när Nico var med mina föräldrar ute i trädgården. Tydligen hade han gapskrattat åt min pappa när han krattade grus. Skum humor har den lille :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela