Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ett år äldre

Publicerad 2011-05-23 21:48:51 i Allmänt,

Så var den födelsedagen avklarat. Var trevligt att ha familjen och närmaste släkten på besök, men jag blir alltid så uppstressad av att vara "värdinna" att jag får lite av en blackout och knappt minns något efteråt. Under hela kalaset har jag en malande röst i mitt huvud: Glöm inte kaffet. Kom ihåg att säga varsegoda. Har jag ställt fram socker. Tackade jag alla ordentligt. Har jag pratat med alla? osv osv. Att ha bjudning faller sig liksom inte naturligt för mig även om jag tycker om att ha folk hemma.

Tack för alla gratulationer och presenter också <3.

Nico hade en ok dag men börjar ju visa upp sina bestämda sidor även när andra är med. Vråla när han inte får som han vill. Han var dock lite trött på kalaset då han vägrat sova sin eftermiddagslur. Hoppas det blir en lugn natt i alla fall.

Hade hoppats på att få ett besked idag... eller i alla fall en liten hint om hur det kan tänkas bli, men detta blev fördröjt så ännu mer nervös väntan nu. Så alla får fortsätta hålla tummarna ett par dagar till.

Nu skall jag nog sova. Är så gammal nu att jag behöver min sömn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela