Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det händer bara mig

Publicerad 2011-05-19 19:59:15 i Allmänt,

Jag är något av en klant.

Idag när jag hade varit och handlat och kommer hem så sätter jag ner Nico i hallen och hämtar påsarna med mat. När jag kommer mot dörren igen så ser jag att Tesslan är på väg att rymma och får lite panik då jag ser grannens hund en bit bort utanför tomten. För att rädda katten från att bli hundmat så kastar jag mig fram för att fånga henne men lyckas på något sätt istället kasta mig med huvudet före in i kanten på tegelväggen bredvid dörren.

Kanten träffar mitt uppepå huvudet och är en sådan smäll att det genast känns som jag skall kräkas. Blir helt yr och skumt bortdomnad i huvudet men tar mig in och får tagit hand om min son, som såklart garvar åt det hela. Efter en stund mår jag fortfarande dåligt, nästan packad, och skriver om det hela i mammagruppens forum där de påpekar att det låter som hjärnskakning och att det kan vara allvarligt. Blir lite oroad att jag skall tuppa av så Nico blir helt ensam så jag ringer sjukvårdsupplysningen.

Kvinnan där säger att det låter som en hjärnskakning men att om jag bara ser till att någon kommer och håller mig sällskap så kan jag avvakta och så skulle hon ringa tillbaka en timma senare. Jag skulle även kyla ner huvudet så satt med en frusen kotlett på huvudet..haha. Brorsan kom och hängde med mig, och när kvinnan från sjukvårdsupplysningen ringer igen så mår jag bättre. Fortfarande lite småyr men annars är det ok. Hon rådfrågade en neurokirurg och denne sa att så länge som jag inte blir värre igen så skall det nog inte vara någon fara, men att jag skall vara uppmärksammad på försämring eller kräkningar de närmaste två veckorna.

Nico har varit klängig idag men hade en mycket go eftermiddag men massa mys och gos. Han somnade gott vid 18 och har hittills sovit bra. Han ligger på mage och sover med knäna böjda under sig och rumpan i vädret :)

Vill avsluta med en stor kram till de omtänksamma och underbara mammorna i mammagruppen <3 Och tack till lillebror som kom och höll mig sällskap <3

Hjärnskakning - för att jag kastade mig in i en vägg.

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-05-19 22:24:36

Hoppas verkligen att du mår bättre nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela