Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det är inte lätt när det är svårt

Publicerad 2011-05-15 11:23:35 i Allmänt,

Det var betydligt lättare innan han kunde stå, och nu längtar jag bara efter att han skall börja stå så stadigt att han inte ramlar hela tiden.

Nu när han insett att han kan komma upp så vill han inte ligga på golvet en minut ens. Lägger man honom på golvet så är det full fart mot bordet och upp och stå. Sedan tar det några minuter så dunsar han i golvet (eller snarare platt fall) och så kommer illvrålet. Skall definitivt köpa en sådan där tyghjälm så att han inte slår i huvudet. Som det är nu försöker jag fånga honom men dels så lär han sig ju inte att falla bra själv då och dels så får jag inte gjort något annat.

Att försöka få honom att somna är ju en omöjlighet också för han bara ställer sig i sängen och sedan står han däroch vrålar.

Kul att han lär sig saker dock..... försöker jag intala mig.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-05-16 18:39:02

du kommer inte ens hunnit få nån hjälm på posten innan han lärt sej att inte trilla på huvvet. det är ingen fara <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela