Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Boktips igen

Publicerad 2011-05-04 20:54:45 i Tipshörnan,

Jag har älskat Mitch Alboms tidigare böcker. Tisdagarna med Morrie är ju en av de mest underbara böcker som finns. Blev därför överlycklig när jag såg en ny bok av honom, Alberts sista önskan, i affären och köpte den direkt.

Först blev jag dock besviken då den är väldigt religiös. Sedan bestämde jag mig för att tänka bort religionen och ta till mig det andra. Då boken delvis handlar om en rabbin och delvis om en präst så kan det ju tyckas svårt, men det var det faktiskt inte. Boken är precis som hans andra böcker fylld av livsvisdom och en underbar glädje inför livet. När man läser hans böcker innebär det alltid att man får en påminnelse om att vara lycklig över det man har.

Läs den - den är som en liten kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela