Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tack och lov för flikar

Publicerad 2011-03-15 12:44:44 i Allmänt,

Jag vet inte om jag nämnt detta innan, men då min hjärna inte riktigt har ett fungerande minne nu för tiden så fungerar Firefox fliksystem som min ställföreträdande hjärna.
Allt jag skall komma ihåg att göra, ringa, kolla upp, köpa etc söker jag upp på nätet i en ny flik och sedan får fliken ligga där tills det är klart. Just nu består flikarna, om man bortser från bloggen, hotmail och facebook då, av en annaons om loppis i Henån 19/3 (gå dit?), Bokus sida om boken Växa - inte lyda (köpa?), Baby- och barnmässans hemsida, två jobbannonser, Montessoriförskolans hemsida och BVCs hemsida. Igår kunde jag stänga ner fliken med bilbarnstol då jag beställde den.

Nackdelen med mitt system är att jag aldrig kan stänga av datorn.... om jag inte sparar flikarna... men litar inte riktigt på det.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-03-15 22:51:59

mössorna kostar 250-270 beroende på garn :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela