Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ta tag i dig själv kvinna!

Publicerad 2011-03-04 10:30:57 i Allmänt,

En liten uppmaning till mig själv där. Denna morgon har jag inte gjort mycket mer än att titta på tv-serier, mata Nico och gosa med Nico. Han har riktiga gosestunder nu vilket är helt underbart mysigt. Då vill han bara sitta i min famn och luta sin kind mot mitt bröst.

Dock sover han nu igen. Han sov ju till strax innan 8, men när klockan var 9.30 var han supertrött. Kanske inte så konstigt då han antagligen vill följa ngefär samma rytm som vanligt, bara det att vi flyttat fram den några timmar. Nu har han dock sovit i någon timme så antingen vaknar han när som helst eller så kanske han sover en timme till. Just nu låter jag honom sova så mycket han vill då han fortfarande inte är bra i luftrören.

Jag själv behöver gå på toa men har hållt mig i en evighet nu eftersom jag inte orkar resa mig från soffan... men skall ta tagi detta alldeles strax. Tänkte gå ner i källaren och tvätta tak och måla vägg också. Kanske inte helt snällt om Hampus får göra allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela