Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sulkymysteriet

Publicerad 2011-03-17 15:55:12 i Allmänt,

Jag vill egentligen ha en sulky men kommer nog nöja mig med att ha min vanliga vagn som sittvagn för det finns ett problem när det kommer till sulky.

Man rekommenderar att barnet sitter vänt mot föräldern tills dess att barnet är 1,5 år och jag vill också ha det så för det känn bäst, men nästan alla sulkys är gjorda så att barnet sitter vänt bort från föräldern... och om det inte är så så är sulkyn svindyr.
Dessutom finns det på de flesta sulkys en maxgräns på 15 kg. Hmm.. men om ens barn är av det knubbigare slaget så känns det som om tidsspannet barnet kommer kunna använda sulkyn (mellan 1,5 år och 15kg) inte är så stort. Vad gör man sedan då? Måste barnet gå då?






Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-03-17 16:11:57

Tror att en sulky oftast har för små hjul också och det är inte speciellt praktiskt på landet. Så en vanlig sittkärra är bäst anser jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela