Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sova hade varit trevligt

Publicerad 2011-03-24 04:13:09 i Allmänt,

Ingen sömn blir det. Förutom Nicos nattliga tårar, som dock inte är lika många i natt (fast han äter på natten igen, kan inte ta någon kamp i detta skick), så har vi fått en till norpa på halsen.
Vad jag menar är, att innan hade jag två katter: Tesslan och Norpan. Tesslan är en mer kattig katt. Hon gör inte mycket väsen av sig. Håller sig för sig själv och kelar när hon själv vill och på sina egna villkor. Norpan är skitjobbig rent ut sagt. Hon klöser på väggar, har bristande hygien, kraffsar på sovrumsdörren på natten och kan gå runt och jama om hon inte får tillräckligt med uppmärksamhet. Dessutom är hon inte smart nog att komma ihåg en tillsägelse mer än några minuter, om ens det.

Sedan kom Token, och visade sig vara en Norpan i kvadrat. Han jamar högt och klagande hela nätterna. Är på dörrar (och liksom Norpan kraffsar han även på Nicos dörr). Han är dessutom överallt och river ner saker samt äter upp allt smått han hittar. På toppen av det så retar han upp Tesslan så att de slåss, vilket gör mig galen då Tesslan är min älskling.

Token stör min nattsömn mer än Nico just nu, och de två i kombination innebär ingen sömn alls i princip. Dock är det ju så att man inte kan göra sig av med sina kissar när man väl skaffat dem. Man får dras med dem även när de får en att tappa förståndet. Så är det bara. Lite som med barn (fast jag älskar Nico mer får jag ju erkänna).
Fördelen är att man kan spruta vatten på katter. Känns inte lika ok att använda vattensprutan på barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela