Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Såå... vad jag tycker

Publicerad 2011-03-13 13:57:21 i Allmänt,

N har jag fått sett Melodifestivalen. Och ångrar mig nästan. Blir ju arg när man vet vem som vann... men men... är väl ingen nyhet att människor är konstiga.

Om jag fick säga mitt hade jag sagt såhär:

Danny

Jag har inte riktigt fattat hans dragningskraft på det kvinnliga könet och låten är... dålig. Han enda fördel är väl att han ser van och säker ut på scenen. Men att vråla IN THE CLUB om och om igen känns ändå för enformigt.

Betyg: ETT KNYTTE, KNAPPT

The Moniker

Låten är en sådan låt som jag faktiskt gillar mer och mer för varje gång jag ser den. Den är sådär att den gör en glad samtidigt som man blir lite irriterad på den dock. Men tycker om den enegriska och glada scenshowen och även om han är lite to much så känns det äkta.

Betyg: TRE OCH ETT HALVT KNYTTE

Brolle

Jag tycker om låten och jag älskar Brolles röst, men de borde ha tonat ner det technoinspirerade. Dessutom ser Brolle mer tilltalande ut när han är lite mer allvarlig och mystisk. hans leende är lite smågalet och hans handgester känns underliga och inte helt naturliga.

Betyg: TRE KNYTTEN

Linda Bengtzing

En typisk schalger, eller kanske en typisk Bengtzing. Lättlyssnad och en glad refräng men själva texten är ju inget vidare. Hon är trevlig att se på scen dock... men känns lite som en repris av hennes framföranden alla andra år. En trevlig sommarlåt som man säkert kommer höra en hel del gånger.

Betyg: TVÅ KNYTTEN

Nicke Borg

Jag tycker om denna låten. Den är mysig och har något speciellt, men det känns liksom som om den aldrig kommer igång riktigt. Med andra ord är det något som saknas. Lite dubbla känslor.

Betyg: NÄSTAN TRE KNYTTEN... TYP TVÅ OCH TRE FJÄRDEDELAR

Swingfly

Även om jag tycker mer om denna låten nu än när jag hörde den första gången så tycker jag fortfarande inte om den jättemycket. Inte min typ av musik helt enkelt, även om jag gillar den entusiastiska killen som sjunger refrängen.. kanske mest eftersom jag gillar killar med lockigt långt hår ;)

Betyg: TRE KNYTTEN

Sanna Nielsen

Jag hatade denna låten när jag hörde den första gången men nu tycker jag om den. Faktiskt ganska mycket. Vad hade ni förväntat er, jag är en schlagernörd och denna passar perfekt i det facket. Det är kärlek och den är glad och sådär lite dansvänlig. Sanna är dessutom bra på det hon gör.

Betyg: FYRA KNYTTEN

The Playtones

Hmm... jag vet inte. Känns som en låt jag skulle kunna tycka om ifall jag var på rätt humör, men inte idag. Trevlig och fartig och ett bra framsträdande men nej, inte riktigt min stil.

Betyg: TVÅ KNYTTEN

Eric Saade

Var första gången jag hörd denna... Och denna vann??!! Den är ju askass... och texten... den är ju skit. Herregud... detta är ju pinsamt. Lilla Saade är ju helt klart en söt liten pojke som är duktig på scen, men kan man inte ge honom en bra låt någon gång om alla småflickor nu skall envisas med att rösta på honom.

Betyg: ETT KNYTT, Knappt

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-03-13 16:17:27

ja låten faller på första meningen. dont you say that its impossible when i say its possible :S låter ju helstört.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela