Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Mitt liv på (inte som) en madrass

Publicerad 2011-03-05 13:47:55 i Nytt på bebisfronten,

Nicos humör är inte mycket bättre idag. Tvingas spendera mycket tid på golvet med honom där jag får leka att jag skall äta upp honom, leka flyggplan och "krasha" leksaker i hans ansikte - sådant som han tycker är kul. Roligast tycker han dock att det är om jag ligger med mitt ansikte mycket nära hans så han kommer åt att klösa mig och slita i mig. Jag har svårt att avgöra om det är kärleksfulla handlingar utförda av någon som inte har riktig koll på sin egen styrka, eller om han helt enkelt försöker kontrollera hur mycket ett ansikte tål innan det går sönder. Inte så mycket som han tror, gissar jag på.

Misshandeln uppvägs dock av de stunder då jag får pussa massor på honom, samtidigt som han passar på att slicka mig på kinden. Då han nyss ätit väljer jag att tolka det kärleksfullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela