Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Mitt lilla rugbylag och jag

Publicerad 2011-03-11 10:29:24 i Allmänt,

Från att igår inte ha velat sova alls så vill ni Nico sova mest hela tiden. Dock tvingade han upp mig vid 5 på morgonen. Strax innan 6 ville han sova igen och sov då till 8. Då ville han upp och äta gröt för att strax innan 9 vilja sova igen.. och han sover fortfarande.
Låter honom sova för själv är jag ett litet vrak och jag vill att Nico skall vara pigg när vi skall åka och handla sedan så han inte kör igång med sina arga stönanden/grymtanden i bilen. Världens jobbigaste ljud.

Vill passa på att skriva att jag ääälskar min underbara man som trots att han var trött när han kom hem efter jobbet runt 23 i natt tog babyjouren så jag kunde sova till 5. Det är kärlek det. Till hand ära följer därför här texten till en kärlekslåt av Galenskaparna/After Shave.

Jag har suttit på min kammare och tänkt på dig idag
Jag har tänkt så många (fina?) tankar och nu har jag ett förslag
Livet är en rugbymatch så full av hugg och slag
Vill du spela i mitt lilla rugbylag?

Mitt lilla rugbylag och du
Mitt lilla rugbylag och jag
Mitt lila rugby rugby laaaaaag

(Förövrigt höst upp över favoritlåtar gjorda av just Galenskaparna/AfterShave... tätt följd av "Det är vattenpumpen Gerd" och "Vem i helvete är du?".... Sedan har vi ju såklart "Pappa flytta inte in till Tjörn" men den är i en klass för sig själv.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela