Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lunch

Publicerad 2011-03-08 12:15:48 i Allmänt,

Idag åt Nico en halv stor burk med kalkon,majs och något mer! Och så efterrätt på det :) Känns verkligen som det går åt rätt håll med maten nu. Sedan tryckte han i sig två majskrokar.

Ibland undrar jag dock hur smarta bebisar är... alltså, hur medvetna de är om saker och ting. Nico har ju nämligen haft hosta en del och satt i halsen lite när han ätit. Om jag gett honom lasange och han satt i halsen och börjat hosta så har jag nog utan att tänka på det låtit honom slippa att äta det mer utan gett efterrrätten. Idag märkte jag att när han började tröttna på den riktiga maten så var det som om han låtsades hosta... och sedan tittade han på mig som: host host... var är efterrrätten?


Så här glad är man när man skall äta :)


Och så här söt :)


Och nu kan jag inte få bloggen att sluta skriva i kursiv text.... nähäpp. Det jag skulle skriva var dock att Nicos humör inte är det bästa idag heller. Jag tror faktiskt att det bör vara tänderna som spökar nu för han suger och tuggar helt hysteriskt på sina saker hela tiden... vilket gör att jag tror att han är hungrig när han inte är det... och så bara gnäller och smågråter han konstant. Är något påfrestande kan man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela